Shipping Terms and Ordering

Ordering

Ordering from us is easy. Just choose the products you like from the Shop page and add those to your cart. From your cart you can move to the checkout where you fill your information for shipping and choose the shipping method and payment method. After the order is placed, we send you a confirmation where you can see the details of your order. If the confirmation hasn't arrived after a short time, you might want to check your spam folder. With your package, you receive more information about returns and reclamations. If you have anything to ask, you can contact us via a contact form on our website, an email to info@ihanpihkassa.fi or a message on social media, like Facebook or Instagram.

Mikäli haluat tilata Ahvenanmaalle, olethan ensin yhteydessä meihin.

Shipping Methods

Free shipping for order over 40€. Toimitusaikamme on keskimäärin 1-5 arkipäivää. Huomaathan, että esimerkiksi sesonkiaikoina toimitusaika voi olla tavallista pidempi. Ilmoitamme aina viivästyksestä asiakkaalle. Mikäli tilauksellasi on kiire, ole rohkeasti yhteydessä meihin niin katsotaan mitä voimme tehdä. Lähetämme sähköpostitse lisätietoa toimitukseen liittyen. Jos tilauksesi mahtuu postituskoteloon tai kirjekuoreen, lähetämme sen suoraan ilmoittamaasi osoitteeseen. Tällöin sinun ei tarvitse noutaa pakettia erikseen vaan se saapuu postiluukusta tai postilaatikkoon.

Jos sinulla on kysyttävää, voit ottaa yhteyttä meihin verkkosivujen yhteydenottolomakkeen kautta, lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@ihanpihkassa.fi tai laittamalla viestiä sosiaalisen median kanavissa, Facebookissa tai Instagramissa.

Posti

Toimitus lähimpään Postin toimipisteeseen maksaa 4,90€. Mikäli ostosten summa ylittää 40€, on toimitus ilmainen. Posti säilyttää pakettia toimipisteessään 7 päivää, jonka jälkeen tilaus palautetaan lähettäjälle. Huomaa kuitenkin, että paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus. Asiakas vastaa noutamatta jätetyn paketin palautuskustannuksista. Toimitusaika on keskimäärin 1-5 arkipäivää.

Matkahuolto

Toimitus Matkahuollon toimipisteeseen maksaa 4,90€. Mikäli ostosten summa ylittää 40€, on toimitus ilmainen. Toimitamme tilaukset lähtökohtaisesti osoitettasi lähimpänä olevaan toimipisteeseen. Huomaa, että paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus.  Toimitusaika on keskimäärin 1-5 arkipäivää.

Pick up

Voit myös noutaa tilauksesi toimipisteeltämme Kemistä. Toimipisteen osoite on Kaivokatu 1 , 94100 Kemi. Sisäänkäynti on yhteinen Parturimo Alexin kanssa. Toimipisteellä ei ole vakituisia aukioloaikoja, joten noudosta sovitaan erikseen. Olemme yhteydessä sinuun noutoajankohdan sopimiseksi. Noutovaihtoehto on ilmainen. Tilaus on noudettavissa 1-5 arkipäivän kuluessa tilauksesta.

Payment Methods

Makustapojen tarjoajana toimii Checkout Finland. Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Heillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää. Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, ovat he välittäneet maksusi. Voit lukea tarkemmin eri maksutapojen ehdoista Checkout Finlandin verkkosivuilta: https://f.hubspotusercontent10.net/hubfs/2610868/checkout/ehdot-ja-sopimukset/Checkout-maksupalveluehdot-eng.pdf.

You should primarily contact the store shipping your product about reclamations. You can contact us via a contact form on our website, an email to info@ihanpihkassa.fi or a message on social media, like Facebook or Instagram.

Bank Payments

The payment buttons of all Finnish banks are at your disposal. You can pay with the payment buttons of Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästöpankki, OP cooperative bank, POP Pankki, Savings Bank, S-pankki and Ålandsbanken. The payee shown on your bank statement is Checkout Finland Oy, we transfer your payment to the online retailer. From the webshop you will be directed to your bank, where you can safely make the payment.

Credit Card Payments

You can pay in a webshop with the following cards: Visa, Visa Debit, Visa Electron, Mastercard, Debit Mastercard and American Express. The Verified by Visa, Mastercard SecureCode and American Express SafeKey authentication services are available for use in webshops. Checkout is the payee on your credit card bill and it will transfer the customer’s card payment directly to the merchant. You pay safely with your card with an encrypted payment form, and no payment card data is stored in the systems of the webshop.

Mobile payment methods

The mobile payment methods Pivo, MobilePay and Siirto are services that work on apps. You can use them to pay for online purchases as a credit transfer from your account or as a card payment from your card by accepting the payment on the app in question. On Pivo it is also possible to make Siirto payments, in which case you can accept the payment on any app that supports Siirto. Apple Pay is a service for Apple devices that allows purchases to be paid for with a payment card linked to the device.

Payments by bill and installment

Lasku- ja osamaksupalveluita Checkoutin kautta tarjoavat OP, Walley, Jousto ja AfterPay. Walley tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille. Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

Palautukset ja reklamaatiot

You can cancel your order if it hasn't been shipped yet. If you wish to ask about the possibility to cancel your order, please contact us as soon as possible. According to the Consumer Protection Act, you have a 14-day right of return. Please note that opened cosmetics product can not be returned due to hygiene reasons. Please inform us about your return at info@ihanpihkassa.fi. On the email tell us your order number, contact information and clearly stated the products you wish to return. We will answer your email with return instructions. The customer is responsible for return costs. If you have received a faulty product or a wrong product, please contact our customer service at info@ihanpihkassa.fi. We handle reclamations via email. Reclamation is always free for the customer. You will receive more information about reclamations with your order. Refund of payment will always be done with the original payment method. If you have anything to ask, you can contact us via a contact form on our website, an email to info@ihanpihkassa.fi or a message on social media, like Facebook or Instagram. 


en_GB